Audyt poziomu dochodów podatkowych

Audyt poziomu dochodów podatkowych ma na celu maksymalizację korzyści dla Gminy lub Miasta. Celem nie jest krótkoterminowa maksymalizacja dochodów z podatków i opłat, ale przede wszystkim zwiększenie potencjału rozwojowego JST, w tym podniesienie atrakcyjności Gminy dla nowych inwestycji i już funkcjonujących firm np. transportowych.

Poniżej znajdą Państwo standardowy zakres prac w ramach Audytu poziomu dochodów podatkowych. Zakres może zostać dostosowany do Państwa indywidualnej sytuacji i potrzeb.

Standardowo prace obejmują:

  1. Analiza podatków lokalnych obowiązujących w gminie,
  2. Analiza i wskazanie podatków, których zmiany mogą mieć znaczący wpływ na dochody,
  3. Przykłady skutecznych działań innych gmin w tym zakresie,
  4. Wskazanie możliwości prawnych w zakresie zmian podatków,
  5. Opracowanie procedury zmian podatkowych w gminie i gminach sąsiednich, 
  6. Analiza obowiązujących stawek podatkowych w gminie i gminach sąsiednich,
  7. Analiza finansowa stawek podatkowych pod kątem:
    1. utrzymania obecnych podatników,
    2. zwiększenia liczby podatników w gminie, 
  8. Rekomendacja zmian w podatkach,
  9. Wskazanie optymalnych stawek podatkowych dla gminy,
  10. Wyliczenie potencjalnych skutków zmian w podatkach na dochody gminy.

W wyniku Audytu powstaje Raport zawierający wnioski i zalecenia. Będziemy gotowi przedstawić Raport na spotkaniu władzami wykonawczymi Zleceniodawcy oraz na komisji lub sesji Rady.

Skontaktuj się z Nami